TREŚCI/PROGRAM KONFERENCJI
1. Powitanie i wprowadzenie (10-15 min) - Przedstawienie kontekstu wydarzenia w odniesieniu do Programu "Cyfrowy uczeń" o zasięgu krajowym.
2. Wprowadzenie do Google dla Edukacji (45 min - Przedstawiciel Google) - Prezentacja dotychczasowych realizacji i planów Google dla Edukacji Polska na Rok Szkolny 2024/2025
3. Z perspektywy edukatora (30 min). Specjalista Google/GEG/Nauczyciel - Analiza przypadku: wyzwania, oczekiwania i benefity wobec wdrożenia Google for Education w placówkach oświatowych na przykładzie szkół
4. Warsztaty Google dla Edukacji (45 min). Partner z instruktorem - Prezentacja i praktyczne wykorzystanie narzędzi i rozwiązań Google for Education na Chromebookach.
5. Networking przy kawie (60 min). Uczestnicy i prowadzący.
Dzień 8 listopada miał w naszej szkole niepowtarzalny charakter, bo wtedy uroczyście obchodziliśmy Narodowe Święto Niepodległości.Już wcześniej na korytarzach stanęły okolicznościowe gazetki przypominające i upamiętniające twórców Niepodległej.Uroczysta akademia rozpoczęła się o godzinie 11:00 na pięknie udekorowanej sali gimnastycznej. Pani Dyrektor G. Pełka przedstawiła historię losów państwa polskiego w drodze do niepodległości. Po wprowadzeniu pocztu sztandarowego uczniowie i nauczyciele o 11:11 wspólnie odśpiewali 4 zwrotki Mazurka Dąbrowskiego, tym samym włączając się do akcji Szkoła do hymnu.
Część artystyczna wprowadziła społeczność szkolną w atmosferę wydarzeń poprzedzających 11 listopada 1918 r. Uczniowie w wystąpieniach przypomnieli o latach niewoli narodu polskiego i jego dążeniu do odzyskania niepodległości. Recytowane utwory oraz pieśni patriotyczne podkreślały nastrój lat walki i zmagań z zaborcami. Wprowadziły wszystkich w podniosłą , patriotyczną i refleksyjną atmosferę. Opowiadały o walkach Polaków , którzy składając ofiarę z życia , dali przykład , jak należy bronić wolności i niepodległości. Akademia uświadomiła wszystkim , że te wartości są najważniejsze dla każdego, bo decydują o naszej tożsamości narodowej.
W drugiej części akademii uczniowie w galowych strojach zaprezentowali polski taniec narodowy- Polonez.. Ten taniec, pełen dostojności i elegancji, stał się wyrazem naszego szacunku dla historii kraju, symbolem wspólnoty i jedności narodowej.
Młodzi artyści , prezentując swoje umiejętności i talent, zebrali zasłużone brawa i gratulacje od Pani Dyrektor.. Dzień ten był dla młodzieży szczególna lekcją historii i patriotyzmu. Brawo dla wykonawców za piękne występy i dla nauczycieli za przygotowanie młodzieży !.
Dziękujemy za wspólne świętowanie !!
Organizatorzy akademii
W dniach 18-24 listopada 2024 roku uczniowie Zespołu Szkół Technicznych w Kolbuszowej będą uczestniczyć w obchodach Tygodnia Edukacji Globalnej. W ramach tej ogólnopolskiej inicjatywy młodzież będzie miała okazję zgłębiać zagadnienia związane z ochroną środowiska, zrównoważonym rozwojem i globalnymi wyzwaniami, a także zastanowić się, jak ich codzienne wybory wpływają na przyszłość planety. W czasie Tygodnia Edukacji Globalnej uczniowie wezmą udział:
W webinarium „Co mogę zrobić, żeby ratować klimat?”
Podczas którego uczniowie poznają kluczowe zagadnienia związane ze zmianami klimatycznymi oraz skuteczne sposoby działania na ich rzecz. Dowiedzą się, jak indywidualne i systemowe działania mogą wspierać ochronę klimatu na poziomie osobistym, szkolnym i lokalnym. Ważnym elementem spotkania będzie rozmowa o szczególnej roli młodzieży w kształtowaniu polityki klimatycznej.
W webinarium „Jak myśleć inaczej o ochronie rzek?”
Podczas, którego młodzież pozna problemy rzek, takie jak zanieczyszczenia czy skutki zmian klimatycznych, oraz zaprezentuje ekologiczne rozwiązania, jak renaturyzacja rzek i zrównoważone zarządzanie wodą. Uczniowie odkryją, jak ich działania oraz wsparcie szkolnej społeczności mogą realnie przyczynić się do ochrony tych cennych zasobów dla przyszłych pokoleń.
W szkolnej grze korytarzowej
Podczas dwudniowych zmagań uczniowie zrealizują zadania opracowane w ramach edukacji globalnej. Gra będzie polegała na wykonywaniu 4 zadań, takich jak quizy wiedzy, zadania kreatywne oraz symulacje podejmowania decyzji mających wpływ na środowisko. Wyzwania będą realizowane równolegle z innymi szkołami w całej Polsce, co da uczniom poczucie wspólnego działania na rzecz ważnych spraw. Zadania pozwolą nie tylko zdobyć nową wiedzę, ale także pokażą, jak istotna jest współpraca i zaangażowanie w rozwiązywanie globalnych problemów.
Bożena Twardowska
Uczeń Zespołu Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939 r.
w Kolbuszowej Jakub Guźda
- najlepszy uczeń w powiecie kolbuszowskim!
W październiku bieżącego roku, przy okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej, najzdolniejsi uczniowie ze szkół ponadpodstawowych powiatu kolbuszowskiego zostali nagrodzeni za systematyczną pracę i osiągnięcia w ubiegłym roku szkolnym 2023/24. |
|
Mamy zaszczyt i przyjemność poinformować, że uczeń klasy 5B w zawodzie technik programista przy Zespole Szkół Technicznych, Jakub Guźda, uzyskał najwyższą średnią ocen 5,68 spośród wszystkich uczniów szkół średnich w powiecie. Nagrodą dla Jakuba za wspaniałe wyniki w nauce są: Stypendium Starosty Kolbuszowskiego oraz Stypendium Prezesa Rady Ministrów. |
|
Jakub jest bardzo aktywnym i kreatywnym uczniem. Udziela się w życiu szkoły, uczestniczy w konkursach, akademiach. Jest twórcą nowatorskiej aplikacji EGZAMIN ZAWODOWY INF, która pomaga w przygotowaniach do egzaminów z kwalifikacji zawodowych. Aplikacja jest testowana w warunkach szkolnych, a w przyszłości mamy nadzieję, że posłuży jako narzędzie pracy dla szerokiego grona uczniów i nauczycieli przedmiotów zawodowych w obszarze ogólnokrajowym. Średnia ocen Jakuba z przedmiotów zawodowych wyniosła 6,0. |
Najważniejsze osiągnięcia Jakuba w ubiegłym roku szkolnym to między innymi:
- III miejsce w ogólnopolskim konkursie programistycznym CodeQuest, Mielec Lockedmartin
- Udział w ogólnopolskim konkursie programistyczno - hakerskim CyberQuest, Mielec Lockedmartin
- I miejsce w Powiatowym Konkursie Wiedzy o Powiecie
- II miejsce w Powiatowym Konkursie Plastycznym pod hasłem “Srebrny Jubileusz - 25 lat powiatu kolbuszowskiego"
- I miejsce w Powiatowym Konkursie pod hasłem "Bohaterowie Ziemi Kolbuszowskiej"
- I miejsce w szkolnym konkursie Szkoła Promująca Zdrowie “Tropem witamin”
- II miejsce w szkolnym konkursie Drugie życie świecy -
- Udział akcji w "Szkoła pamięta" - przygotowanie prezentacji
- I miejsce w powiatowym konkursie ”"Zostaję w powiecie kolbuszowskim" - przygotowanie filmu wizerunkowego powiatu kolbuszowskiego
- Udział w Konkursie “Geek na grę” (gra edukacyjna)
- Udział w konkursie nadleśnictwa Krosno “Leśne żywioły”
- I Miejsce w szkolnym Konkursie informatycznym.”Bóbr”
Serdecznie gratulujemy! Jesteśmy dumni z Jakuba i życzymy mu dalszych sukcesów edukacyjnych.
Samorząd Uczniowski
przy Zespole Szkół Technicznych
w Kolbuszowej
W dniu 30 października 2024r uczniowie klas czwartych , piątych i trzecich technikum ZST w Kolbuszowej skorzystali z Dnia Otwartego WSIiZ zorganizowanego w Centrum Edukacji Międzynarodowej w Kielnarowej, brali udział w wykładzie o nauce i motywacji Pauliny Miś z kanału Paulina od Matematyki, prezentacji kół naukowych i samorządu studenckiego, wykładach i warsztatach praktycznych, odwiedzili strefę nauki, strefę relaksu i masażu oraz strefę rozrywki.
Przyszłych studentów na WSIiZ przywitała Prorektor ds. Nauczania dr Barbara Przywara oraz Magdalena Louis, Dyrektorka ds. Współpracy Międzynarodowej i Rekrutacji w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wykładowcy WSIiZ zachęcali młodzież do rozwijania znajomości języka angielskiego na kierunkach anglojęzycznych, opowiadając o ciekawych ofertach pracy w zagranicznych firmach, jakie czekają na absolwentów tych kierunków.
Pani Paulina Miś opowiedziała uczestnikom o technikach motywacyjnych, o prowadzeniu kanału na platformie YouTube oraz o sposobach na skuteczną naukę matematyki.
Uczestnicy mogli skorzystać również z atrakcji przygotowanych przez strefę nauki, takich jak: gogle VR, symulatora jazdy pojazdami ciężarowymi oraz mogli poznać pracę radaru lotu.
Na warsztatach młodzież ZST dowiedziała się o specyfice pracy Chat GPT z tekstem. Poznała możliwości wartościowego, legalnego i etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji w pisaniu kreatywnym w świecie AI.
Kurs o zarządzaniu bezpieczeństwem danych w cyberprzestrzeni podzielony był na dwie sekcje: teoretyczną i praktyczną. W części teoretycznej uczestnicy poznali najpopularniejsze zagrożenia (socjotechnika, malware, zagrożenia wewnętrzne) i najważniejsze koncepcje ochrony danych. W trakcie praktycznych laboratoriów zostało pokazane wykorzystanie narzędzi służące do testowania zabezpieczeń urządzeń funkcjonujących w sieci Internetu oraz oceny ryzyka.
Ponadto uczniowie mogli zapoznać się z ofertą kierunków oraz z dokładnym programem nauczania, poznać studentów i wykładowców uczelni oraz dowiedzieć się, jakie perspektywy zawodowe czekają na nich po ukończeniu studiów.
Doradca zawodowy E.Muszyńska, Marta Borek ,Mirosław Całka.
Nowa era dla naszej szkoły: Partnerstwo, które napędza przyszłość!
Z dumą ogłaszamy, że Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939
w Kolbuszowej, pod czujnym okiem Pani Dyrektor Grażyny Pełki, stał się częścią elitarnej sieci Partnerów Informatycznego Branżowego Centrum Umiejętności (IBCU). Dzięki podpisanemu listowi intencyjnemu otwieramy przed naszymi uczniami oraz kadrą nauczycielską całkowicie nowe możliwości rozwoju i dostępu do zaawansowanej wiedzy z dziedziny informatyki
i programowania.
To partnerstwo to krok milowy w kierunku stworzenia przyszłości, w której wiedza spotyka się z praktyką, a innowacje wspierają rozwój lokalnych talentów. Nowy rozdział tej współpracy przyniesie naszym uczniom narzędzia i umiejętności, które już dziś budują rynek pracy oparty na technologii i wiedzy.
Współpraca, która kształtuje przyszłość
Dzięki współpracy naszej szkoły z Informatycznym Branżowym Centrum Umiejętności, nasza młodzież zyska szansę na zdobycie kluczowych umiejętności potrzebnych w nowoczesnej gospodarce. Strony zadeklarowały dążenie do przygotowania wykwalifikowanych specjalistów, którzy sprostają wyzwaniom rynku pracy opartego na wiedzy i technologii. To partnerstwo oznacza nie tylko edukację na najwyższym poziomie, ale również inwestycję
w przyszłość gospodarki regionu i kraju.
Cele partnerstwa
Celem współpracy jest wspieranie rozwoju kadry systemu oświaty, podnoszenie poziomu wiedzy oraz praktycznych umiejętności uczniów, studentów, a także dorosłych uczestników szkoleń. Realizowana inicjatywa jest odpowiedzią na potrzeby gospodarki cyfrowej, która wymaga specjalistycznych kompetencji z zakresu IT, zwłaszcza w obszarach programowania
i technologii teleinformatycznych. Przez aktywne wsparcie edukacyjne, nasza szkoła
i Informatyczne Branżowe Centrum Umiejętności będą wspólnie budować zasoby ludzkie, które są fundamentem rozwoju rynku pracy i technologii.
Innowacje i nowe standardy edukacyjne
Działalność Informatycznego Branżowego Centrum Umiejętności obejmie szereg innowacyjnych rozwiązań, które uczynią proces kształcenia bardziej elastycznym, praktycznym i dopasowanym do potrzeb indywidualnych uczestników. W ramach tej współpracy przewidziane są:
Szkolenia innowacyjne– poprzez tworzenie nowych kwalifikacji zawodowych
w branży teleinformatycznej oraz dostosowanie metod kształcenia do indywidualnych potrzeb. Uczniowie, nauczyciele, jak również osoby dorosłe będą miały okazję rozwijać swoje kompetencje w nowoczesnych, multimedialnych formach, które zwiększą atrakcyjność i efektywność nauczania.
Integracja z rynkiem pracy– partnerstwo między szkołą, uczelniami oraz pracodawcami pozwoli na szybkie identyfikowanie potrzeb rynku pracy, a następnie dostosowanie oferty edukacyjnej. Uczniowie oraz studenci uzyskają dostęp do bieżących informacji o wymaganiach rynku, co ułatwi im lepsze przygotowanie się do przyszłej kariery zawodowej.
Promowanie nowoczesnych rozwiązań i wsparcie transformacji– działalność innowacyjno-rozwojowa IBCU będzie promować nowatorskie podejścia do kształcenia zawodowego, z uwzględnieniem ekologicznych oraz cyfrowych transformacji, które
w dzisiejszych czasach odgrywają kluczową rolę w każdym sektorze przemysłu.
Wsparcie i promocja kształcenia przez całe życie– w ramach współpracy Informatyczne Branżowe Centrum Umiejętności będzie oferować doradztwo edukacyjne, promować rozwój zawodowy oraz wspierać osoby
z niepełnosprawnościami w zdobywaniu kwalifikacji i adaptacji na rynku pracy. To wsparcie umożliwi efektywne funkcjonowanie na rynku pracy również osobom
o specjalnych potrzebach, szczególnie w dziedzinach związanych z informatyką.
Nowa perspektywa rozwoju dla uczniów i społeczności lokalnej
Dzięki podpisanemu partnerstwu Zespół Szkół Technicznych w Kolbuszowej otwiera przed swoimi uczniami drzwi do zaawansowanego kształcenia, dając możliwość uczestniczenia
w kursach oraz warsztatach organizowanych przez Branżowe Centrum Umiejętności. Dla młodych ludzi, którzy planują przyszłość związaną z informatyką i programowaniem, jest to niepowtarzalna szansa, by zdobyć wiedzę od ekspertów i rozwinąć umiejętności, które już teraz są na wagę złota w świecie nowych technologii.
Partnerstwo na miarę XXI wieku
Współpraca Zespołu Szkół Technicznych z Informatycznym Branżowym Centrum Umiejętności jest odpowiedzią na dynamiczne zmiany na rynku pracy i rosnące zapotrzebowanie na specjalistów IT. Partnerstwo to wpisuje się w nowoczesne podejście do edukacji zawodowej, które łączy teorię z praktyką oraz otwiera przed młodzieżą i dorosłymi nowe, innowacyjne możliwości zawodowe. Dzięki wsparciu Branżowego Centrum Umiejętności uczniowie ZST będą mieli dostęp do najnowszych narzędzi, wiedzy i technologii, a także kontakt
z przedstawicielami rynku pracy, co pozwoli im na lepsze przygotowanie się do realnych wyzwań zawodowych.
To dopiero początek! Czekamy na kolejne inicjatywy, które wspólnie zrealizujemy w ramach tej obiecującej współpracy.
Odwiedza nas 693 gości oraz 0 użytkowników.