10 marca 2023 roku uczennica 4 klasy Technikum Logistycznego Justyna Chruścielwzięła udział w finale Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej, który odbył się w Poznaniu. To ogromny sukces, tym bardziej, że do ostatniego etapu zakwalifikowało się jedynie 57 uczniów z całej Polski, w tym tylko jedna z województwa podkarpackiego.
Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna to najważniejsza i zarazem najbardziej wymagające wydarzenie w całym kalendarzu olimpiad logistycznych w Polsce. Organizowana jest przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu. Składa się z trzech etapów, a finał odbywa się w siedzibie organizatora. Tegoroczna edycja była już XIV odsłoną zmagań młodych logistyków.
Czekamy na wyniki olimpiady.
Gratulujemy!
Nauczyciele przedmiotów logistycznych
Dwie uczennice Technikum Logistycznego wzięły udział w etapie okręgowym VII Ogólnopolskiej Olimpiady Logistyczno-Spedycyjnejorganizowanej przez Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego. Justyna Chruściel i Oliwa Gacek z klasy 4Eg uczestniczyły w II etapie olimpiady, który odbył się w 3 marca 2023 r. w Rzeszowie.
W II etapie olimpiady wzięło udział 30 uczniów z województwa Podkarpackiego.
Gratulujemy!
Nauczyciele przedmiotów logistycznych
Bohaterowie walczący o wolność i suwerenność Ojczyzny z terenu powiatu kolbuszowskiego w latach 1939 – 1956
W dniu 13 03 2023r. w Zespole Szkół Technicznych odbył się finał konkursu zwieńczającego realizacje szkolnego projektu edukacyjnego o tematyce patriotycznej.
Cele projektu edukacyjnego
ukazywanie postaci bohaterów walczących o wolność i suwerenność Ojczyzny z terenu powiatu kolbuszowskiego w latach 1939 - 1956
kształcenie umiejętności korzystania z różnorodnych źródeł wiedzy i informacji, rozwijanie zdolności poznawczych
rozwijanie samodzielności w procesie gromadzenia informacji, analizy danych, opracowania wyników swojej pracy i ich publicznej prezentacji
doskonalenie umiejętności planowania pracy
rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności, wdrażanie do systematyczności
rozwijanie kreatywności oraz umiejętności plastycznych i autoprezentacji
wzmocnienie poczucia tożsamości narodowej oraz wartości patriotycznych
Działania realizowali uczniowie klas IA, IB, IC, ID,IE, Ia, którzy w ramach lekcji historia i teraźniejszość realizowali poszczególne etapy projektu. Uczniowie dobrali się w zespoły, wybrali temat – postać bohatera, wyszukali i opracowali informacje, przedstawili treści na plakatach umiejętnie wiążąc elementy graficzne z tekstem a następnie przedstawili postaci na forum klasy. Kolejnym etapem był konkurs miedzy klasowy, gdzie najlepsze zespoły reprezentujące swoją klasę przedstawiły efekty pracy grupy.
Komisja, w składzie Pani Dyrektor Grażyna Pełka oraz przedstawiciele wszystkich klas pierwszych, oceniła realizowane projekty, biorąc pod uwagę następujące aspekty:
- merytoryczne: zgodność z tematem, poprawność merytoryczna prezentacji, różnorodność źródeł informacji, zasób informacji, umiejętność analizy zebranych materiałów i wyciągania wniosków, własne spostrzeżenia
- formalne: poprawność językowa, estetyka prezentowanej pracy, kompozycja, staranność wykonania, umiejętność powiązania elementów graficznych z tekstem, zastosowanie niekonwencjonalnych rozwiązań, opracowanie karty projektu edukacyjnego
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I miejsce – Projekt: „ Helena Czartoryska odznaczona medalem Sprawiedliwy wśród narodów świata”– realizowany przez zespół reprezentujący klasę ID w składzie:
Wiktoria Wilk
Julia Serafin
Karolina Szlachetka
Dominika Magda
Amelia Kiwak
II miejsce - Projekt: Józef Batory - Bohater walczący o wolność i suwerenność Ojczyzny - realizowany przez zespół reprezentujący klasę IE w składzie:
Cudo Martyna
Kata Patrycja
Mazan Gabriela
Muchowska Amelia
Rembisz Emilia
III miejsce - Projekt: Ks. Antoni Dunajecki - Bohater walczący o wolność i suwerenność Ojczyzny - realizowany przez zespół reprezentujący klasę IB w składzie:
Czachor Kacper
Bieleń Mateusz
Kosiorowski Dawid
Kret Kamil
Partyka Dominik
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Przeprowadzona ewaluacja projektu edukacyjnego pokazała, że zastosowana metoda nauczania przyczynia się do poszerzenia wiedzy na temat historii regionu, rozwija postawy kreatywności, innowacyjności, odpowiedzialności, kształtuje umiejętność współpracy w zespole, a tym samym jest innowacyjną i efektywną metodą nauczania.
Barbara Szafraniec
Odwiedza nas 688 gości oraz 0 użytkowników.