Już po raz 21 Starostwo Powiatowe wraz z Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej zorganizowało Powiatowy Konkurs na Ludowe Ozdoby Wielkanocne.
Celem konkursu było zainteresowanie dzieci i młodzieży ludową tradycją Lasowiaków, zachęcenie ich do samodzielnego poszukiwania wiadomości na ten temat, pobudzenie inwencji twórczej oraz ocalenie od zapomnienia dziedzictwa kultury ludowej naszego regionu.
Komisja konkursowa w składzie w składzie: Magdalena Fołta z Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej oraz Justyna Niepokój-Gil z Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej wybrała laureatów konkursu, wśród których znaleźli się uczniowie naszej szkoły.
KATEGORIA: PISANKI
III MIEJSCE: Maksymilian Starzec, klasa 4 B, Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej
KATEGORIA: PALMA TRADYCYJNA (do 50 cm)
I MIEJSCE: Kamil Sumara, klasa 4 B, Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej
KATEGORIA: STROIK ŚWIĄTECZNY
WYRÓŻNIENIE: Amelia Wilk, klasa 3D, Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej
WYRÓŻNIENIE: Adrian Blat, klasa 4 B, Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej
W piątek, 11 kwietnia 2025, wszyscy laureaci odebrali dyplomy i nagrody na uroczystym spotkaniu w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy.
W piątek 11 kwietnia w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej , odbyły się eliminacje do XXVI Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pod hasłem: „Młodzież zapobiega pożarom”. W konkursie tym wzięli udział uczniowie szkół podstawowych oraz średnich, podzieleni na 3 grupy wiekowe.
Zespół Szkół Technicznych reprezentowali: Sebastian Mazan z klasy I B i Mateusz Magda z klasy 3 C . Znajomość tematyki pożarniczej sprawdzana była w dwóch etapach : 1etap - test pisemny składający się z 30 pytań, który wyłaniał trójki finalistów z każdej grupy oraz 2 etap - część ustna , w której uczestnicy odpowiadali na 3 pytania zadawane przez komisję konkursową. Zagadnienia obejmowały bardzo obszerną wiedzę, między innymi znajomośćprzepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożaru, organizacji ochrony przeciwpożarowej i tradycji ruchu strażackiego.
Nasze uczniowie zajęli odpowiednio: III miejsce – Mateusz Magda i VI miejsce Sebastian Mazan. Uczniowie otrzymali nagrody rzeczowe i upominki ufundowane przez Starostę Kolbuszowskiego p. Józefa Kardysia oraz pamiątkowe dyplomy.
Opiekun: Waldemar Mazurek
Uczestniczyliśmy w niezwykłej lekcji w terenie. Tym razem udaliśmy się do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kolbuszowej. I wiecie co? Było naprawdę ciekawie!
Na początku usłyszeliśmy coś, co od razu nas zaintrygowało – że wszystko zaczyna się... w naszych domach. Woda po kąpieli, myciu naczyń, praniu czy korzystaniu z toalety trafia do kanalizacji, a stamtąd prosto do oczyszczalni ścieków. Tam rozpoczyna się cała „magia” czyli proces oczyszczania podzielony na trzy główne etapy:
To, co zobaczyliśmy, zrobiło na nas ogromne wrażenie. Nowoczesne urządzenia, potężne zbiorniki, cały skomplikowany system działający z precyzją szwajcarskiego zegarka, wszystko po to, by brudna woda mogła wrócić do środowiska w bezpiecznej formie.
Jednak największym zaskoczeniem okazało się laboratorium. To właśnie tam, w ciszy i skupieniu, pracownicy badają parametry ścieków i oczyszczonej wody. Każdy wskaźnik, każda liczba – wszystko ma znaczenie. Przez chwilę poczuliśmy się jak prawdziwi naukowcy!
Ale to jeszcze nie koniec niespodzianek. Prawdziwą „bombą” było dla nas odkrycie, że z osadów pozostałych po oczyszczaniu powstaje... nawóz! I to nie byle jaki – wzbogacony wapnem, trafia na pola i pomaga rolnikom dbać o jakość gleby oraz zwiększać plony. Wtedy zrozumieliśmy, że wszystko zatacza krąg. To, co zaczyna się w naszych łazienkach czy kuchniach, wraca do nas w postaci żywności. Robi wrażenie, prawda?
Ta lekcja była dla nas nie tylko źródłem wiedzy, ale także impulsem do refleksji. Każdy z nas ma wpływ na środowisko – nawet wtedy, gdy po prostu spuszcza wodę w toalecie. To, jakich środków czystości używamy i jak gospodarujemy wodą, naprawdę ma znaczenie.
Serdecznie dziękujemy pracownikom Zakładu za ciepłe przyjęcie, zaangażowanie i świetnie poprowadzoną lekcję. Wróciliśmy do szkoły z głowami pełnymi nowych informacji, ale też z poczuciem, że zrozumieliśmy coś naprawdę ważnego.
Uczniowie klasy II B z wychowawcą
Odwiedza nas 483 gości oraz 0 użytkowników.