Sprawozdanie z wycieczki w Pieniny, dnia 23.09.2009r.

23.09.2009r. pojechaliśmy na wycieczkę szkolną w Pieniny. Pogoda była cudowna, świeciło słońce, na niebie nie było ani jednej chmurki.

{joomplu:166 left}Z Kolbuszowej wyjechaliśmy o godzinie 6.00. Do Szczawnicy dotarliśmy na 9.30.
Wraz z opiekunami panią G. Pełką, E. Czerepkowską, J. Zwolską i panem P. Bujakiem, przeszliśmy niebieskim szlakiem  trasę Szczawnica- Sokolica- Trzy Korony- Sromowce Niżne. Pieniny to miejsce, gdzie natura i kultura przeniknęły się wzajemnie i połączyły w pełnej harmonii. Wyjątkowy krajobraz, wspaniała przyroda, bogaty i zróżnicowany folklor, gwara, muzyka i zwyczaje górali, a także walory zdrowotne klimatu (wody mineralne) sprzyjają zainteresowaniu tym regionem. Wyruszyliśmy ze Szczawnicy, największego centrum turystycznego regionu, położonego na styku Pienin i Beskidu Sądeckiego, od ponad 160 lat jednego z najpopularniejszych polskich uzdrowisk. Potem urokliwą i malowniczą trasą weszliśmy na Sokolicę ( 747 m.n.p.m ), skąd powędrowaliśmy szlakiem na Trzy Korony (982 m.n.p.m). Aby wejść na Sokolicę musieliśmy przeprawić się na drugi brzeg Dunajca. Przewiózł nas tam sympatyczny pan flisak. Potem przeszliśmy przez najwyższe i najpiękniejsze widokowo wierzchołki Pienin. Trasę zakończyliśmy w Sromowcach Niżnych- wsi malowniczo położonej u stóp Trzech Koron i wylotu wąwozu Szopczańskiego. Jest to jedna z ostatnich miejscowości w Pieninach, w której głównymi zajęciami mieszkańców są rolnictwo i flisactwo.
Do Kolbuszowej wróciliśmy o godzinie 22:00, zmęczeni, ale dotlenieni i zadowoleni, pełni energii do pracy.

Polish English French German Italian Russian

Losowe zdjęcie

Osób online

Odwiedza nas 372 gości oraz 0 użytkowników.

Firmy przyjazne szkole

PPUH Zakład Krawiecki S.C. Margo

Meble i wyroby z drewna E.Kołodziej

Pług - Spółdzielnia Pracy Handlowo - Produkcyjna

Firma Budowlana EFEKT S.c.