W ostatnim tygodniu marca w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Wody, który w tym roku przyjął formę Tygodnia Wody. Tematem przewodnim wydarzenia była „Wirtualna woda i ślad wodny człowieka” – czyli ilość wody zużywanej pośrednio do produkcji dóbr i usług, z których korzystamy każdego dnia.
W ramach obchodów odbyły się różnorodne działania edukacyjne, które miały na celu zwiększenie świadomości ekologicznej uczniów oraz ukazanie znaczenia racjonalnego gospodarowania wodą. W programie znalazły się m.in.:
- specjalne lekcje geografii, podczas których uczniowie obliczali swój indywidualny ślad wodny i dyskutowali o wpływie codziennych wyborów konsumenckich na globalne zasoby wodne,
- wystawa plakatowa z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych, prezentująca najważniejsze fakty, ciekawostki oraz wyzwania związane z zasobami wodnymi na świecie,
- quizy i gry dydaktyczne, które w angażujący sposób sprawdzały wiedzę uczniów na temat ochrony wody, jej racjonalnego wykorzystania i globalnych problemów związanych z jej niedoborem,
- lekcja terenowa w lokalnej oczyszczalni ścieków, podczas której uczniowie mogli zobaczyć w praktyce, jak przebiega proces oczyszczania ścieków i jak ważną rolę odgrywa on w ochronie środowiska.
Uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w obchodach Tygodnia Wody. Ich aktywność, kreatywność i dojrzałe podejście do tematu pokazały, że problem ochrony zasobów wodnych nie jest im obojętny.