Aktualności

  MISTRZOSTWA w PIĘCIOBOJU SIŁOWYM - STRONGMAN ZST

 DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

 z POWIATU KOLBUSZOWSKIEGO.

 

 

W piątek  11.04.2025 r. w siłowni Zespołu Szkół Technicznych w Kolbuszowej odbyły się  zawody siłowe dla uczniów szkół podstawowych z powiatu Kolbuszowskiego. 

Strongman ZST to rywalizacja w pięcioboju siłowym, która polegała na wyciskaniu na ławce poziomej sztangi 20 kg, wyciskanie na ławce skośnej 20 kg, przysiady ze sztangą 20 kg, podciąganie na drążku podchwytem, wykonywanie „pompek” na uchwytach.  Przedsięwzięcie miało na celu rozwijanie zainteresowań i uzdolnień sportowych wśród młodzieży naszego powiatu.

 

Wyniki rywalizacji:

1 miejsce: Karol Kardyś - SP nr.1 w Kolbuszowej 

2 miejsce:  Mikołaj Mytych - SP nr.1 w Kolbuszowej

3 miejsce:  Alli Abbas - SP nr.1 w Kolbuszowej

 

Wyróżnienia:

Dawid Knych - SP Przedbórz, Filip Posłuszny - SP Przedbórz, Wiktor Witas – SP Śpie, Błażej Margański - SP nr.2 w Kolbuszowej, Wojciech Nidziółka - SP nr.1 w Kolbuszowej, Wojciech Dragan - SP nr.1 w Kolbuszowej.

 

Organizatorzy:

Ireneusz Stagraczyński

Łukasz Poborca

Małgorzata Chmielowiec

 

 

 

 

 

Już po raz 21  Starostwo Powiatowe  wraz z Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej zorganizowało Powiatowy Konkurs na Ludowe Ozdoby Wielkanocne.
 
Celem konkursu było zainteresowanie dzieci i młodzieży ludową tradycją Lasowiaków, zachęcenie ich do samodzielnego poszukiwania wiadomości na ten temat, pobudzenie inwencji twórczej oraz ocalenie od zapomnienia dziedzictwa kultury ludowej naszego regionu.
 
Komisja konkursowa w składzie w składzie: Magdalena Fołta z Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej oraz Justyna Niepokój-Gil z Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej wybrała laureatów konkursu, wśród których znaleźli się uczniowie naszej szkoły.

 

KATEGORIA: PISANKI

III MIEJSCE: Maksymilian Starzec, klasa 4 B, Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej

 


KATEGORIA: PALMA TRADYCYJNA (do 50 cm)
I MIEJSCE: Kamil Sumara, klasa 4 B, Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej
 
KATEGORIA: STROIK ŚWIĄTECZNY
WYRÓŻNIENIE: Amelia Wilk, klasa 3D, Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej
WYRÓŻNIENIE: Adrian Blat, klasa 4 B, Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939r. w Kolbuszowej

 

 

W piątek, 11 kwietnia 2025, wszyscy laureaci odebrali dyplomy i nagrody na uroczystym spotkaniu w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej. 

 

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy.  

 

 

 

     W piątek 11 kwietnia w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej , odbyły się eliminacje do XXVI Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pod hasłem:  „Młodzież zapobiega pożarom”. W konkursie tym wzięli udział uczniowie szkół podstawowych oraz  średnich, podzieleni na 3 grupy wiekowe.

 Zespół Szkół Technicznych reprezentowali: Sebastian Mazan z klasy I B i Mateusz Magda z klasy 3 C . Znajomość tematyki pożarniczej sprawdzana była w dwóch etapach : 1etap - test pisemny składający się z 30 pytań, który wyłaniał trójki finalistów z każdej grupy oraz 2 etap - część ustna , w której uczestnicy  odpowiadali na 3 pytania zadawane przez komisję konkursową.  Zagadnienia obejmowały bardzo obszerną wiedzę, między innymi znajomośćprzepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożaru, organizacji ochrony przeciwpożarowej i tradycji ruchu strażackiego.

Nasze uczniowie zajęli odpowiednio: III miejsce – Mateusz Magda i VI miejsce Sebastian Mazan. Uczniowie otrzymali nagrody rzeczowe i upominki ufundowane przez Starostę Kolbuszowskiego p. Józefa Kardysia oraz pamiątkowe dyplomy.

 

Opiekun: Waldemar Mazurek

 

 

 

Uczestniczyliśmy w niezwykłej lekcji w terenie. Tym razem udaliśmy się do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Kolbuszowej. I wiecie co? Było naprawdę ciekawie!

Na początku usłyszeliśmy coś, co od razu nas zaintrygowało – że wszystko zaczyna się... w naszych domach. Woda po kąpieli, myciu naczyń, praniu czy korzystaniu z toalety trafia do kanalizacji, a stamtąd prosto do oczyszczalni ścieków. Tam rozpoczyna się cała „magia” czyli proces oczyszczania podzielony na trzy główne etapy:

  • mechaniczny – usuwanie większych zanieczyszczeń,
  • biologiczny – z udziałem mikroorganizmów,
  • chemiczny – z wykorzystaniem wapna, które pełni tu bardzo ważną rolę.

To, co zobaczyliśmy, zrobiło na nas ogromne wrażenie. Nowoczesne urządzenia, potężne zbiorniki, cały skomplikowany system działający z precyzją szwajcarskiego zegarka, wszystko po to, by brudna woda mogła wrócić do środowiska w bezpiecznej formie.

Jednak największym zaskoczeniem okazało się laboratorium. To właśnie tam, w ciszy i skupieniu, pracownicy badają parametry ścieków i oczyszczonej wody. Każdy wskaźnik, każda liczba – wszystko ma znaczenie. Przez chwilę poczuliśmy się jak prawdziwi naukowcy!

Ale to jeszcze nie koniec niespodzianek. Prawdziwą „bombą” było dla nas odkrycie, że z osadów pozostałych po oczyszczaniu powstaje... nawóz! I to nie byle jaki – wzbogacony wapnem, trafia na pola i pomaga rolnikom dbać o jakość gleby oraz zwiększać plony. Wtedy zrozumieliśmy, że wszystko zatacza krąg. To, co zaczyna się w naszych łazienkach czy kuchniach, wraca do nas w postaci żywności. Robi wrażenie, prawda?

Ta lekcja była dla nas nie tylko źródłem wiedzy, ale także impulsem do refleksji. Każdy z nas ma wpływ na środowisko – nawet wtedy, gdy po prostu spuszcza wodę w toalecie. To, jakich środków czystości używamy i jak gospodarujemy wodą, naprawdę ma znaczenie.

Serdecznie dziękujemy pracownikom Zakładu za ciepłe przyjęcie, zaangażowanie i świetnie poprowadzoną lekcję. Wróciliśmy do szkoły z głowami pełnymi nowych informacji, ale też z poczuciem, że zrozumieliśmy coś naprawdę ważnego.

 

 

Uczniowie klasy II B z wychowawcą

 

 

W ostatnim tygodniu marca w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Wody, który w tym roku przyjął formę Tygodnia Wody. Tematem przewodnim wydarzenia była „Wirtualna woda i ślad wodny człowieka” – czyli ilość wody zużywanej pośrednio do produkcji dóbr i usług, z których korzystamy każdego dnia.

W ramach obchodów odbyły się różnorodne działania edukacyjne, które miały na celu zwiększenie świadomości ekologicznej uczniów oraz ukazanie znaczenia racjonalnego gospodarowania wodą. W programie znalazły się m.in.:

  • specjalne lekcje geografii, podczas których uczniowie obliczali swój indywidualny ślad wodny i dyskutowali o wpływie codziennych wyborów konsumenckich na globalne zasoby wodne,
  • wystawa plakatowa z wykorzystaniem materiałów edukacyjnych, prezentująca najważniejsze fakty, ciekawostki oraz wyzwania związane z zasobami wodnymi na świecie,
  • quizy i gry dydaktyczne, które w angażujący sposób sprawdzały wiedzę uczniów na temat ochrony wody, jej racjonalnego wykorzystania i globalnych problemów związanych z jej niedoborem,
  • lekcja terenowa w lokalnej oczyszczalni ścieków, podczas której uczniowie mogli zobaczyć w praktyce, jak przebiega proces oczyszczania ścieków i jak ważną rolę odgrywa on w ochronie środowiska.

Uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w obchodach Tygodnia Wody. Ich aktywność, kreatywność i dojrzałe podejście do tematu pokazały, że problem ochrony zasobów wodnych nie jest im obojętny.

 

 

 

Polish English French German Italian Russian

 

 

 

 

 

Losowe zdjęcie

Osób online

Odwiedza nas 797 gości oraz 0 użytkowników.

Firmy przyjazne szkole














 



 


 




PPUH Zakład Krawiecki S.C. Margo


Meble i wyroby z drewna E.Kołodziej


Pług - Spółdzielnia Pracy Handlowo - Produkcyjna


Firma Budowlana EFEKT S.c.


AS-PART firma handlowo-usługowa Joanna Baran