Procedura wydawania duplikatu świadectwa
w Zespole Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939 r.
w Kolbuszowej
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r., Nr 256,
poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad delegalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranica oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. Nr 97, poz. 624 z poźn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 z poźn. zm).
Zasady wydawania duplikatu świadectwa
1. W przypadku utraty oryginału świadectwa uczeń lub absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły
z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa z podaniem przyczyny ubiegania
się o duplikat oraz określeniem: rodzaju świadectwa (ukończenia szkoły/klasy), rodzaju ukończenia szkoły (typ szkoły, nazwa szkoły), roku ukończenia szkoły/klasy.
2. Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu tj. 26,00 zł.
3. Powyższą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy:
DRUK WPŁATY ZA DUPLIKAT ŚWIADECTWA
4. Do wniosku należy załączyć potwierdzenie wniesienia opłaty.
5. Termin wydawania duplikatu do 14 dni. Jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w szkole.
6. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne
osoby posiadający pisemne upoważnienie po potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem lub wysłany pod wskazany we wniosku adres.