Aktualności

27. 03.2017 w Rzeszowie odbył się finał wojewódzki Licealiady w piłce ręcznej chłopców. Nasi uczniowie po ciężkiej walce  zajęli wysokie III miejsce. Ich przeciwnikami w walce o medal były drużyny z Rzeszowa, Mielca i Iwonicza.

Droga do finału nie była łatwa i wymagała rozegrania wielu meczy na różnych etapach eliminacji, które rozpoczęły się od zawodów powiatowych w Kolbuszowej. Następnym krokiem były zawody rejonowe w Mielcu,  a ostatnie zmagania przed finałem odbyły się w Nisku.  Chłopcy z naszej szkoły we wszystkich rozgrywkach zajmowali I miejsce.  

III miejsce w finale wojewódzkim w piłce ręcznej chłopców jest największym osiągnięciem sportowym w historii szkoły. Wszystkim biorącym udział w zawodach gratulujemy wspaniałego wyniku.

Barwy naszej szkoły reprezentowali:

1. Witkowski Grzegorz - br

2. Fila Patryk

3. Jaskot Konrad

4. Miazga Dominik

5. Sobejko Jakub

6. Garbacki Szczepan

7. Nowak Dawid

8. Rajpold Przemysław

9. Stec Arkadiusz

10. Suszek Marcin

11. Wilk Paweł

12. Reguła Remigiusz

13. Karkut Tomasz

14. Bajor Łukasz

 

https://www.youtube.com/watch?v=R4KcWpHcUtc

 

 

 

W związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w internecie zwracamsię z uprzejmą prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.

Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów zrodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji zinnych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresjiu dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły. Media donoszą o nowej grze pn. "Blue Whale Challenge" czyli "niebieski wieloryb", która pojawiła się w internecie i zagraża życiu dzieci oraz nastolatków. Z doniesień medialnych wynika, że początek gry miał miejsce w Rosji, gdzie już ponad setka młodych internautów popełniła samobójstwo.

Z doniesień mediów wynika, że gra jest bardzo popularna i wzbudza zainteresowanie młodych internautów. Psychologowie ostrzegają, że szczególnie narażone na udział w grze są osoby o niskiej samoocenie i poczuciu własnej wartości.

Warto podkreślić, że nie wszystko, co pojawia się w internecie, chociaż modne, jest bezpieczne i rozsądne. Podejmowane działania nie powinny w żaden sposób przyczyniać się do reklamy wyżej wymienionej gry wśród dzieci.

Proszę rozmawiać z dzieckiem, omawiać jego aktywność w internecie, dopytać o ewentualne problemy, z jakimi być może się boryka. Dodatkowo istotne jest, aby zwrócić uwagę na zachowanie dziecka w ostatnim czasie - jego ogólne samopoczucie, poziom zmęczenia, rodzaj filmów i muzyki jakiej słucha. Należy również wspomnieć o możliwości założenia filtrów ochrony rodzicielskiej, aby uchronić dziecko przed szkodliwymi treściami.

 

Poniżej zamieszczam informacje dotyczące zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych:

 

23 marca 2017 roku w Zespole Szkół Technicznych odbyło się szkolenie, w którym uczestniczyli uczniowie klasy II i III Technikum Budowlanego oraz uczniowie klasy II Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Szkolenie składające z krótkiej części teoretycznej i pokazu praktycznego poprowadzili przedstawiciele znanej międzynarodowej firmy  Wienerberger - producenta ceramicznych materiałów budowlanych.

Tematem pierwszej części szkolenia było przedstawienie informacji o produktach firmy. Uczniowie mogli dowiedzieć się jak efektywnie stosować wyroby ceramiczne             w konstrukcji budynku.

Natomiast w części praktycznej zaprezentowana została innowacyjną metodę łączenia cegieł bez użycia tradycyjnej zaprawy murarskiej (murowanie w systemie Porotherm DRYFIX).

            Przedstawiony system murowania wzbudził zainteresowanie wśród uczniów.  Mieli oni okazję, pod fachową obsługa doradcy technicznego, wykonać fragment ściany przy użyciu zaprawy murarskiej w postaci  piany.

Dziękujemy firmie Wienerberger za poświęcony czas i edukację uczniów.

 

 

                                                                                        Organizatorzy : nauczyciele przedmiotów budowlanych 

W Piątek, budowlańcy z ZST w Kolbuszowej wyjechali na  targi budowlane w Rzeszowie. Dodatkową atrakcją wyjazdu było zaproszenie do firmy "kiloutou" wypożyczającej sprzęt budowlany.

Przedstawiciele firmy potraktowali naszych uczniów bardzo poważnie, akcentując iż uczniowie są potencjalnymi współpracownikami po ukończeniu technikum budowlanego.

Firma Kiloutou, założona w 1980 r. przez Franky’ego Mullieza, jest francuskim liderem w zakresie wynajmu sprzętu i zalicza się do najlepszych w swojej branży.

 

mgr Bartłomiej Durak

 

 

W dniach od 19 do 20 marca 2017 roku, parafia pw. Wszystkich Świętych w Kolbuszowej przeżywała wizytację kanoniczną Księdza Biskupa Edwarda Białogłowskiego.

W ramach tej wizytacji Jego Ekscelencja odwiedził szkoły znajdujące się na terenie parafii. W poniedziałek 20 marca zagościł także do naszej Szkoły.

Ksiądz Biskup na spotkanie przybył w towarzystwie Ks. Kazimierza Osaka – Dziekana Dekanatu Kolbuszowa - Wschód oraz Proboszcza Kolbuszowskiej Kolegiaty Ks. Lucjana Szumierza.

Na początku tego niecodziennego spotkania, słowa powitania w stronę Księdza Biskupa skierował Dyrektor Szkoły – Pan Ryszard Zieliński.

Następnie przedstawicielka Samorządu Szkolnego zaprezentowała krótkie sprawozdanie z działalności Szkoły.

Zwróciła szczególną uwagę na szerokie zaangażowanie uczniów ZST na polu charytatywnym.

Po oficjalnym przywitaniu, wszyscy zebrani obejrzeli pantomimę na temat grzechu i jego konsekwencji w naszym życiu. Miała ona na celu uświadomić wszystkim, że każdy człowiek jest słaby i grzeszny i tylko w Jezusie Chrystusie, który umarł za nas na krzyżu, może dokonać się nasze nawrócenie.

Później Ksiądz Biskup skierował pasterskie słowo do wszystkich zebranych.

Nawiązując do inscenizacji uwrażliwiał młodzież na zagrożenia, które niesie współczesny świat oraz wskazał mocną wiarę jako element konieczny na drodze do prawdziwego szczęścia. Zachęcił także do owocnego przeżywania Wielkiego Postu poprzez rekolekcje szkolne i spowiedź.

Nawiązując również do przeżywanego w Kościele Roku Brata Alberta, zachęcił uczniów do wrażliwości na potrzeby innych i bycia dobrym jak chleb.

Podziękował także Dyrekcji i nauczycielom za kształtowanie osobowości młodych ludzi, którzy w przyszłości będą tworzyć Polskę.

Na koniec wszyscy odmówili modlitwę, a Ksiądz Biskup udzielił obecnym pasterskiego błogosławieństwa.

Następnie Biskup Edward spotkał się z nauczycielami na krótkim spotkaniu w pokoju nauczycielskim, gdzie dokonał także pamiątkowego wpisu do szkolnych kronik.

 

 

Ks. Paweł Liszka

 

 

Zespół IT Szkoła uruchamia procedurę przyznania dostępu do zasobów DreamSpark (MSDNAA) firmy Microsoft. Po uaktywnieniu dostęp będzie ważny do 30 września 2017. Mogą go uzyskać wyłącznie osoby posiadające aktualny status nauczyciela lub ucznia szkół zarejestrowanych w programie po spełnieniu poniższych warunków. Prosimy o realizację warunków dostępu w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 marca 2017.

 
Procedura uzyskania dostępu do zasobów DreamSpark (Microsoft) przez uczniów oraz nauczycieli biorących udział w Programie IT Szkoła.
 
1. Zarejestrowanie szkoły przez nauczyciela informatyki w Programie IT Szkoła (wykaz szkół zarejestrowanych w Programie jest dostępny na stronie http://it-szkola.edu.pl/slist)
 
2. Indywidualna rejestracja w Programie IT Szkoła przez nauczycieli i uczniów. Uwaga: uczniowie w procesie rejestracji są zobowiązani dokonać „przypisania” do grupy/nauczyciela oraz wpisać nazwę szkoły zgodną z wykazem jak w punkcie 1.
 
3. Realizacja przez każdego ucznia, który chce uzyskać dostęp do zasobów DreamSpark, co najmniej pięciu kursów po 1 stycznia 2017 lub posiadanie zrealizowanych minimum 100 kursów od momentu zarejestrowania się w programie (realizacja kursu oznacza wykonanie testu do kursu z wynikiem pozytywnym i uzyskanie prawa do wystawienia certyfikatu za kurs) w terminie do 31 marca 2017 (indywidualny wykaz zrealizowanych kursów dostępny na stronie http://it-szkola.edu.pl/usr,zrealizowane).
 
4. Uczniowie wyrażający chęć otrzymania dostępu do zasobów DreamSpark, zobowiązani są do wypełnienia formularza dostępnego na stronie: http://it-szkola.edu.pl/status
Uwaga: poprawne wypełnienie formularza (weryfikacja powyższych wymagań) skutkuje informacją ”Wniosek został zarejestrowany.”
Po nadaniu statusu w tym miejscu pojawią się informacje techniczne o dostępie do zasobów.
 
5. W dniach 1 - 7 kwietnia według stanu na dzień 31 marca 2017 r., zostaną sporządzone listy uczniów, którzy będą spełniali warunki 2 i 3.

6. Decyzją Rektora uczniom tym zostanie nadany od dnia 7 kwietnia 2016 status studenta Programu PSI WWSI w roku akademickim 2016/2017*.

Zapraszam do udziału w projekcie

opiekunowie projektu IT-Szkoła w ZST

Marek Wilk

Mirosław Całka

 
Polish English French German Italian Russian

 

 

 

 

Losowe zdjęcie

Osób online

Odwiedza nas 465 gości oraz 0 użytkowników.

Firmy przyjazne szkole














 



 


 




PPUH Zakład Krawiecki S.C. Margo


Meble i wyroby z drewna E.Kołodziej


Pług - Spółdzielnia Pracy Handlowo - Produkcyjna


Firma Budowlana EFEKT S.c.


AS-PART firma handlowo-usługowa Joanna Baran