Procedura wydawania legitymacji szkolnej
             w Zespole Szkół Technicznych im. Bohaterów Września 1939 r.
     w Kolbuszowej

 

 

Podstawa prawna:

  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 poz. 59z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty(Dz.U. z 1991 r. nr 95, poz. 425 z późn. zm.)


Zasady wydawania legitymacji szkolnej

  1. Pierwsza legitymacja szkolna (po przyjęciu ucznia do szkoły) wydawana jest nieodpłatnie. Legitymację szkolną otrzymuje uczeń który dostarczy zdjęcie do legitymacji w formie pliku JPG na adres e-mail –Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W tytule wiadomości należy podać imię i nazwisko ucznia oraz klasę. 
  2. Ważność legitymacji szkolnej potwierdza się w latach szkolnych odpowiednio przez umieszczenie daty ważności
    i małej pieczęci urzędowej szkoły na legitymacji w postaci papierowej albo umieszczenie hologramu na rewersie legitymacji w postaci karty formatu ID-1. 
  3. W przypadku stwierdzenia błędu lub zmiany danych osobowych ucznia (imienia, nazwiska), należy niezwłocznie dostarczyć do sekretariatu szkoły odpowiedni dokument potwierdzający zmianę oraz przedłożyć posiadaną legitymację. Sprostowanie tych danych nie wiąże się z pobieraniem opłaty.
  4. W przypadku zniszczenia legitymacji szkolnej, uczeń składa wniosek o wydanie nowej legitymacji. Wymiana zniszczonej legitymacji odbywa się bez pobierania opłaty, pod warunkiem, że uczeń dostarczy uszkodzoną legitymację do sekretariatu szkoły.  
  5. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej (w wyniku zagubienia lub kradzieży), uczeń może złożyć wniosek o wydanie duplikatu legitymacji. Do wniosku należy dostarczyć aktualne zdjęcie legitymacyjne w formie pliku JPG na adres e-mail – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W tytule wiadomości należy podać imię i nazwisko ucznia oraz klasę.
  6. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości 9,00 zł, co odpowiada kwocie opłaty skarbowej za poświadczenie własnoręczności podpisu.

Powyższą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy:
DRUK WPŁATY ZA DUPLIKAT LEGITYMACJI

 

  1. Z chwilą otrzymania duplikatu legitymacji, oryginał traci ważność. W przypadku odnalezienia utraconego oryginału należy zwrócić go do sekretariatu szkoły. 
  2. Termin wykonania duplikatu legitymacji szkolnej wynosi do 14 dni roboczych.

 

WNIOSEK: DUPLIKAT LEGITYMACJI